HISTORIA

Ewelina Dagiel-Surmańska

Założycielka i dyrektor metodyczny Akademii Rozwoju What’s up,  metodyk ogólnopolskiej firmy szkoleniowej Edu Bears, trenerka lektorów i właścicieli placówek oświatowych, certyfikowana edukator Pozytywnej Dyscypliny dla rodziców i nauczycieli, wieloletni manager i przedsiębiorca.

Gdy byłam dzieckiem, nie planowałam otwierać szkoły językowej, a tym bardziej szkolić dorosłych. Chciałam zostać skrzypaczką i byłam na dobrej drodze. Przez 12 uczyłam się gry na tym instrumencie w PSM w Olsztynie.  Moim celem życiowym były wyjazdy zagraniczne na koncerty jako skrzypaczka słynnej orkiestry. Rzeczywistość jednak zweryfikowała moje plany. Nie dostałam się na Akademię Muzyczną w Gdańsku, byłam załamana. Wydawało mi się, że już nic w życiu nie osiągnę. Zdołowana, że moje marzenia legną w gruzach, poddałam się i zdecydowałam na Filologię Angielską.

Na drugim roku studiów zaczęłam pracować w prestiżowej szkole językowe w Olsztynie i to był punkt zwrotny mojego myślenia o przyszłości. Od początku nauczanie sprawiało mi ogromną radość, uwielbiałam swoją pracę. Wtedy poczułam, że właśnie odkryłam swoją prawdziwą pasję. Uwielbiałam patrzeć jak dzieci zaczynają mówić po angielsku dzięki moim zajęciom, że zdają egzaminy międzynarodowe, ale przede wszystkim bardzo lubią angielski i moje lekcje.

Od początku wierzyłam w potencjał każdego swojego kursanta i dobierałam takie metody pracy, aby go odkrył i rozwijał. Szkoła Muzyczna nauczyła mnie, że aby osiągnąć sukces, nie wystarczy talent. Zrozumiałam, że nastawienie i ciężka praca determinują sukces. Wielcy tego świata (muzycy, sportowcy) mówią, że 5% to talent, ale 95% to systematyczna praca. Jakoś podświadomie zastosowałam tę zasadę na sobie w podstawówce, gdy zaczynałam uczyć się angielskiego z nagrań na płytach winylowych. Teraz stosuje ją w swoich autorskich metodach, które rozwijałam i udoskonalałam przez 22 lata swojej pracy zawodowej.

Ewelina Dagiel Surmańska
Założyciel i metodyk...
View More

Po kilkunastu latach pracy w szkołach językowych, zdecydowałam, że chcę pracować na własny rachunek, na swoich zasadach. I wtedy właśnie, dwie koleżanki z pracy (jednocześnie mamy dzieci, które uczyłam w szkole podstawowej) zaproponowały mi, abym poprowadziła prywatne zajęcia dodatkowe języka angielskiego. Po kilku tygodniach rozmyślania i planowania zgodziłam się. Tak powstała Akademia Rozwoju What’s up. Dzięki ambitnym i świadomym mamom, które dostrzegły potencjał we mnie i moich metodach i za to im bardzo dziękuję!

W pierwszym roku działalności What’s up liczyło 20 kursantów, a dwa lata później już 300. Obecnie zatrudniam 20 lektorów i prowadzimy zajęcia w siedmiu lokalizacjach w Olsztynie i okolicach. Szkoła bardzo dynamicznie się rozwija, wprowadzam kolejne, autorskie metody nauczania, poszerzała ofertę. Utworzyłam pierwsze zewnętrzne centrum szkoleniowe dla lektorów metody Teddy Eddie oraz Savvy Ed.

W maju 2020r. Akademia Rozwoju What’s up otrzymała pozytywną ocenę podczas audytu jakości prowadzonych szkoleń oraz świadczenia usług przez TGLS Quality Alliance. Certyfikat ten został przyznany szkole What’s up, ponieważ poziom prowadzonych szkoleń, obsługi klienta, przemyślanej ścieżki rozwoju kursanta, dbałości o pracowników i organizacji pracy są w niej na najwyższym światowym poziomie.

W kolejnych latach pogłębiałam współpracę z Edu Bears. Zdobyłam wszystkie poziomy szkoleniowe, a co się z tym wiąże od pięciu lat szkolę lektorów, prowadzę hospitacje lekcji on-line dbając o najwyższy poziom nauczania w szkołach językowych w Polsce i szkolenia w całej Polsce, reprezentuję również firmę Edubears prowadząc wykłady podczas ogólnopolskich konferencji językowych.

I to był kolejny punkt zwrotny mojej kariery zawodowej. Poczułam, że nadal chcę uczyć, ale teraz nauczycieli języka angielskiego oraz właścicieli placówek edukacyjnych. Chcę przekazywać moje doświadczenie, dzielić się wiedzą, tak aby każdy poczuł to co ja. Moja praca jest moją pasją, jest siłą napędową, która powoduje, że chce mi się wstawać codziennie rano i działać dalej.

Stale dbam o najwyższy poziom zajęć i staranny dobór kadry. To na nas wzorują się inne szkoły wprowadzające metody Teddy Eddie i Savvy Ed w różnych częściach Polski. Krótko mówiąc, nasza zajęcia są wzorem do naśladowania.

Naszą misją jest odkrywanie i rozwijanie potencjału dzieci i młodzieży do nauki języka angielskiego oraz budowanie postawy ‘angielski jest super’, poprzez dawanie im strategii uczenia się oraz niebanalnych, ambitnych i przemyślanych metod nauczania. Chcemy, aby język angielski stał się praktycznym narzędziem do realizacji planów życiowych naszych kursantów. Chcemy budować relację z uczniem i wzmacniać jego poczucie bezpieczeństwa, tak aby otworzył się na języki obce i poczuł, że uczenie się może być pasją.

Back to top of page